[:ja]グローバル課題研究I ~テーマの共有発展編〜[:en]Global Research Project I ~ Sharing Individual Ideas by Presentation ~[:]

[:ja]前回の授業までに準備した各自が関心のあるテーマを紙芝居で発表し、各クラスの代表を決めました。

2017 グロ研I_519_1-12

2017 グロ研I_519_1-3

代表者を選ぶときは、ルーブリックを使って評価します。

2017 グロ研I_519_1-1

授業の後半は、各クラスから選ばれた代表が視聴覚教室で全体に発表をしました。

2017 グロ研I_519_2-10

2017 グロ研I_519_2-14

聞いているみんなも真剣です。

2017 グロ研I_519_2-16

全員でルーブリックを元に評価し、160人のうち、コミュニケーション能力1位から3位を決定しました。

2017 グロ研I_519_2-18

2017 グロ研I_519_2-19

2017 グロ研I_519_2-20

今回の授業を通して、各自が持つ関心あるトピックの共有と、限られた時間内に自分の話したいことをまとめて発表する練習をしました。

想像をはるかに超えた素晴らしい発表ばかりで、これからの課題研究が楽しみになりました。[:en]The students presented their topics with the picture-story show that they prepared last class.  Then, they chose the representatives of their homeroom class.

2017 グロ研I_519_1-12

2017 グロ研I_519_1-3

They chose the representatives according to the Rubric Evaluation Sheet.

2017 グロ研I_519_1-1

In the latter half of today’s lesson, the representatives gave the presentation with their picture-story shows at Audio Visual Room.

2017 グロ研I_519_2-10

2017 グロ研I_519_2-14

The audience was also so enthusiastic of listening to their presentations.

2017 グロ研I_519_2-16

The audience evaluated the presentations based on the Rubric their teachers created, and then the winners were announced.  They won the prize though 160 student competition.

2017 グロ研I_519_2-18

2017 グロ研I_519_2-19

2017 グロ研I_519_2-20

The students shared the topics each of them were interested in, and they learned how to summarize their story and to give a presentation in a limited time.

All the presentations were so excellent.  They were way over our expectations!  Great job, everyone!!

 [:]

関連記事

コメント

  1. この記事へのコメントはありません。

  1. この記事へのトラックバックはありません。

CAPTCHA


[:ja]泉北高校[:]

[:ja]










[:]
ページ上部へ戻る